Halaman

Ahad, 9 November 2008

1.4 Just A Sunday Story

It just a SUNDAY!! Nyuut..nyuuttt..kepala berdenyut..mcm biasa Sunday merupakan hari keluarga. Bagi yang tak berkeluarga boleh lah anggap katil dan tilam sebagai sebahagian darinya. Pagi nie aku yang kejutkan si katil. Aku cuba nak bangun, di tariknya kembali.. cuba aku nak celik, si bantal plak baiknya  usap2. Sebagai jalan pintas aku amik keputusan untuk terus guling turun dari katil. Maka selesai misi aku menyelamatkan diri. Sekaligus menjadikan Sunday kali ini tak serupa dengan Sunday yang sebelumnya.

Hah!
dekat sangat dah tue,dengan sengaja aku pun memicit.Hasilnya Aku bangga dengan kemampuan mesin sekarang. Sekali picit punat, 2x cepat loadingnya. Kalau dulu, memang memakan masa, harus ditunggu gigi2 floopy drive mengigit disketnya yang hasilnya hanyalah si command prompt.

Nie lagi satu, aku tak paham kenapa disekeliling mesin perlu ada haiwan2 peliharaan, bersimpul2 ekor tikus, ditambah pula dengan anak2 ikan 2-3 ekor bersaiz 2gb & 4gb tak lekang menyumbat dan menyedut toksin2 kuar. Baru aku sedar, mesin pun memerlukan treatment,sama seperti manusia. Ikan dijadikan bahan untuk peraih-peraih di Spa zaman ini.

Selaras dengan kemajuan mesin yang semakin maju teknologi nya, aku juga tak melepaskan peluang untuk memajukan diri sendiri. Hari ini, hari pertama, bertindak untuk melangkah setapak lagi, aku mula mengemas serba sedikit keperluan yang ada. Bukan kesemuanya, hanya beberapa sebagai permulaan. Setelah 8 tahun menjadi perantau di kotaraya, akhirnya aku membuat keputusan untuk menetap teratak yang menjadi hak milik tetap.

Biar dengan hidup aku yang tak seberapa ini, aku berbangga dan berSyukur diberikan rezeki untuk aku memiliki sebuah kediaman sendiri. Ini lah namanya hidup berdikari sekurang-kurang takda tuan rumah nak kutip duit sewa lagi ..ngeh..ngeh..Cukup..cukup.. banyak benda aku nak pi beli nie..ghumah dah la tak berbini, ntah apa2 aku nak isi. Aku sibuk hari nie. Lain hari baru aku buat story lagi. Harigato..haik..gua mintak diri.

Tiada ulasan: