Halaman

Rabu, 10 Disember 2008

1.8 Salam Kembali..

Assalamualaikum..


ish macam nak tulih surat plak.. maaf dengan pemergian yang agak lama, hilang dok celah batu mana tak tau.. Last skali dapat gak aku hadap kembali benda nie.. Tak panjang kesahnya ..pendek jer.. kesnya aku sibok..sibok melayan karenah ibukota yang tak henti2 dok kacau aku.

Ok..Sedikit hal nak dikongsi bersama, malam raya aid adha, aku balik la mcm semua org jugak, balik kg di kedah, ikot la HIGHWAY PLUS. Kete aku yang tip top condition baru kuar workshop tue meluncur belah semua kenderaan tayar2 4 yang lain. Tiba2..

120Km/J... pom..pom..pom.. kete aku mati daaa.. pusing strereng ke kanan. Stop kat tepi jalan yang gelap gelita dan hujan renyai2. Aku amik tiket n Call PLUS..

Ini baru citer sebenarnya..

Kononnya dengan 2 biji 4 WD datangla PLUS (penyelamat) dengan lampu lip lap dia.. nak meRescue. Tak yah la nak percaya dengan derang nie.. derang manusia jugak.. tak lain tak bukan aku lah mangsa mereka.

AKU: En. tolong towing kete saya kuar ke tol rawang tu jer bole?
PLUS: Jap kite check, kalau tak awak trus bawak ke workhsop je trus lagi senang kan?
AKU: En. Saya tak mau ke mana2 workshop..saya nak towing kuar tol rawang je.
PLUS : Haah nie minyak tak naik nie, nah amik tepon nie ckap dengan towing nyer org cakap awak nak bawak masuk wokshop mana?
AKU : tgh hairan..
PLUS : Bagi no tepon kat dia ..nanti dia towing gie workshop repair trus leh jalan malam nie..
AKU: saya tak jalan malam nie pun takpe.. saya nak bw masuk workshop saya sendiri bole?
PLUS: cakap je kat dia..
AKU : Dengan malas nak masuk campur lagi.. Halo! apek..lu towing angkat brapa?
APEK: RM100 trus masuk workshop kita buat malam nie..
AKU: Lansung tak percaya..
AKU: K En. Dah beres EN.
PLUS: Ok yer ..dah coutim..kita tinggal kon nie nanti towing datang k.
Lepas jer derang blah.. aku call lagi skali TOL FREE PLUS..
AKU: En. Tolong hantar kete towing plus yang bole towing saya keluar ke tol rawang sahaja, apa menda pergi hantar orang yang asyik nak coutim masuk workshop jer nih?
PLUS: Ok ok En. biar saya check dulu.
PLUS: Halo En. Tadi dah ada orang datang tengok kan?
AKU: Saya faham en. tapi en. bole tak tolong bagi PERKHIDMATAN yang cemerlang sikit, saya bukan nak workshop , saya nak towing servis plus bawak kuar KETE nie ke tol RAWANG. Bukan nya coutim workshop untuk saya, saya ada bengkel FREE OF CHARGE PAHAM!!!

Korang nak tau kesudahannya, PLUS lansung dah tak layan aku.. dibiarkannya aku lebih sejam dekat situ tanpa menghantar mana2 towing services lagi.

Aku pun tahan la kete towing yg legar tepi jalan, so kene CAJ RM50 just untuk bawak kete aku kuar ke tol rawang. Tak kisahlah camna aku survive repair kete dengan member aku kat tol rawang tue. Tapi yang pastinya.. APA NAK JADI DENGAN MASYARAKAT MELAYU NIE??? KEJE YANG SEPATOTNYA UNTUK BERKHIDMAT DEMI MASYARAKAT DIGUNAKAN UNTUK KEPENTINGAN SENDIRI. SIAP DI COUTIM DENGAN APEK UNTUK DAPATKAN KOMISYEN. APA CITER NIE????

PEGI MAMPUS KO PLUS... yang penting aku survive..

KHIDMAT PESANAN MASYARAKAT AKU KALI NIE AGAR PERKARA INI TIDAK BERULANG PADA MEREKA YANG LEBIH MEMERLUKAN BANTUAN. PADA AKU, aku masih dapat bertindak , tapi macam mana pada mereka yang betul2 memerlukan khidmat tu dan pada masa tue pula kocek kosong MACAM MANA?

TOLONG JANGAN BAGI MUKA LAGI PADA MEREKA2 YANG CARI MAKAN TAK SEBERAPA SEN NIE DI TEPI2 HIGHWAY LAGI..

*sedikit tambahan cerita.. sebelum aku dapat towing yang bawak aku kuar tue.. ada satu cina towing juga singgah, dia tanya lu tunggu apa? aku cakapo tunggu towing PLUS yang dah dicoutim. Cina tu cakap.. lu jangan layan itu semua mau kasi lu mati saja, CAJ ikut suka ati, lu anta lu mati, esok pun kete lu belom tentu bole jalan. Skarang lu pegi panggil itu PLUS punya towing suruh bawak kete luar pergi keluar FREE OF CHARGE.

Yang kat atas tue plak..kesah cina pancong cina hahahah..mcm2 hal..

ADIOS..korang pikirlah sendiri K!!!!

5 ulasan:

Sis Lin berkata...

takut gak nye cmtu,kadang2 tu nmpk org tahan kt tepi jln tu kesian la kita,rupanye nk pekena kan kita,ssh gak nk tfsir org yer...

zoe aka Z3ro_GravityX berkata...

amik kesempatan ..tu la keje derang..nak jer aku pelempang..haha

BurungBelatuk berkata...

salam singgah n salam kenai...jgn lempang...tumbuk rusuk terus,he3

kuchalana berkata...

weh.. drg mmg mcm tu.. apsal ko xping aku.. siut ja.. aku ada member kat rawang tu yg ada bengkel..

but your voice is like OUR VOICE.. i d very i likee... kekekeke...

jgn kasi muka dgn pemuka2 korup ni.. kita susah xpa.. yg penting kita dgn pendirian kita..

Tanpa Nama berkata...

sedih bca citer awak ni....tapi napa awk tak gegar je pejabat tol plaza tu..kalo saya jadi awk saya gegar terus..kena berani pasal kita di tempat yg betul..saya kerja kerajaan jugak..dan saya juga marah kalo ada yg menyeleweng dari tugas sebenar..

gegar je brader PLUS tu, buat aduan pada SPRM...kena berani...sekarang zaman Dato Seri Najib, zaman kena berani kerana benar..kerajaan takkan lindungi kakitangannya or mana2 GLC yg salahguna kuasa..

adosss...kan dah terlepas beruk2 PLUS tu..kalo aku la ditempat, tak tidur malam budak2 kat palaza Tol tu..